Voorbereidingen sjmoorbesjmeidingen - Reisverslag uit Purmerend, Nederland van Regina Aurora Jong - WaarBenJij.nu Voorbereidingen sjmoorbesjmeidingen - Reisverslag uit Purmerend, Nederland van Regina Aurora Jong - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen sjmoorbesjmeidingen

Door: Regina

Blijf op de hoogte en volg Regina Aurora

03 Oktober 2014 | Nederland, Purmerend

Twee-en-een-halve-maand ga ik weg. Japan, Myanmar, Thailand, Cambodja en Vietnam zijn de landen die ik ga bezoeken. Gedeeltelijk alleen, gedeeltelijk samen. Hoe vaak ik het ook zeg, ik kan het nog steeds niet helemaal bevatten.

Overmorgen, zondag 5 oktober om 12.00 uur 's middags zit ik al in het vliegtuig naar Kuala Lumpur om daar over te stappen naar Narita airport bij Tokio... en ik heb nog niks ingepakt. Ik ben een meester in het uitstellen van, wel, alles - en zo ook geweldig leuke dingen zoals dit. De reiskriebels beginnen langzaamaan plaats te maken voor reispaniek. Wat ga ik meenemen? En vooral: wat moet ik achterlaten?

Mijn eerste gedachte is: Coenie. De afgelopen dagen vielen mij erg zwaar door het overlijden van een van mijn hamstertjes; Propje. Coenie en Propje waren twee jaar lang onafscheidelijk en nu Propje er niet meer is, is Coen helemaal alleen. En dan ga ik ook nog eens weg! Ik heb er serieus over nagedacht om niet meer te gaan. Maar na hem overladen te hebben met nieuwe speeltjes en ik mijn vader heb laten beloven elk mogelijk internet moment Coenie te laten Skypen heb ik besloten toch te gaan. Zo'n kans krijg je ook maar eens in je leven!

Ik moet zeggen dat het me verbaast hoe rustig ik er verder in sta. Normaal ben ik een enorme control freak, maar ik laat het nu allemaal maar over me heen komen. Ik zie het wel. Het enige wat vast staat zijn de vluchten en het hostel in Tokio voor de eerste 2 nachten. Oh, en mijn gezelschap in Myanmar en (voornamelijk) Cambodja.

Na drie weken Japan reis ik af naar het voorheen voor toerisme gesloten Myanmar (Birma) waar 'dansmeisje' Lonne me tegemoet komt! Zij heeft het plannen van de drie weken in dit onbegaanbare land op zich genomen, wat ook een enorme opluchting is. In die drie weken waggel ik lekker achter haar aan en hoef ik me geen zorgen te maken waar ik de volgende nacht slaap. Na Myanmar reis ik door naar Bangkok, Thailand, waar mijn papa Jan dan al een paar dagen vertoeft. Samen reizen wij drie weken saampjes richting Cambodja, zullen wij ons ongetwijfeld vergapen aan de prachtige tempels van Ankor Watt, en uiteindelijk door banjeren naar Ho Chi Minh (Vietnam). Daar zwaai ik hem weer uit, om de laatste weekjes in mijn uppie nog door Vietnam te reizen richting Hanoi. Mijn laatste stop is Chiang Mai (Thailand) om nog een paar dagen olifantjes te knuffelen en dan vanuit Bangkok weer terug terug te vliegen naar de thuishaven.

Ja. Dat is dus het plan.

En plannen zijn er om compleet in de soep te lopen.

Ik ben heel benieuwd hoe deze huismus het de komende twee-en-een-halve-maand gaat overleven. Alle mentale steun is welkom.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Regina Aurora

Nog heel even en dan ga ik op reis. Twee-en-een-halve-maand naar Azië! Waarschijnlijk voelt de reis korter aan dan het vinden van de trema op mijn toetsenbord. Ik ben vaker beschuldigd als het zijn van een huismus. Mevrouw 'huisje-boompje-beestje'. En ja, ik hou van koekjes maken, maar diegenen die ze ooit geproefd hebben weten dat dit niet mijn sterkste kant is. Daarom probeer ik nu iets nieuws: een reis naar de andere kant van de wereld. Misschien kom ik na een week gillend terug, maar misschien hou ik het de volle periode uit of wil ik zelfs nooit meer terug. We zullen het zien. Ik raad je in ieder geval aan om de avonturen van deze huismus op de voet te volgen. Want werkelijk waar, op een of andere manier trek ik de vreemdste types en situaties aan. Mijn hemel. Waar ben ik aan begonnen.

Actief sinds 03 Okt. 2014
Verslag gelezen: 247
Totaal aantal bezoekers 19532

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2014 - 23 December 2014

Van hier tot Tokio

Landen bezocht: